Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


 

Tatra 613-3

(1986-1991)

 

Obrázok

  Po niekoľkých modifikáciách základnej verzie Tatry 613 (označované dodatkami 2 a 2/I) sa objavila jej podobná varianta Tatra 613-3. V roku 1984 sa jej chromované doplnky dali na ústup a nahradili ich moderné plasty. Tento trend neobišiel ani Tatru. Kozmetickými úpravami prešla aj predná maska z predných dvier zmizli ventilačné trojuholníkové okienka.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

 

Obrázok

ObrázokObrázok

Motor bol upravený aby spĺňal ekologické normy.

Obrázok

 Obrázok

Obrázok 

O tom, že celková koncepcia vozidla navrhnutá takmer pred dvadsiatimi rokmi bola viac než na dobrej úrovni svedči fakt že v roku 1984 prebehla homologovaná procedúra. Testy sa konali v Prahe – Ruzyni na skúšobnej dráhe ÚVMV Praha. Vozidlo Tatra 613-3 prešlo celkom tromi fázami homologovaných skúšok. Jednak bariérová skúška s urýchleným vozidla pomocou reaktívnej horko vodnej rakety a následným nárazom do bariéry pri rýchlosti cca 48 km/h. Všetky testy dopadli pre kopřivnickú automobilku viac než dobré. Výsledky skonštatovali že známy fakt, vďaka v zadu umiestneného motora a deformačným zónam je vozidlo výborné odolne proti nárazom.

 

 

Obrázok

Po roku 1989 stratili záujem o Tatry 613 aj na ministerstvách.

 

 
Reklama